2010/05/09

Vad vill ni att jag ska blogga om?*

Söndag den 9e maj 2010.

Som du säkert märkt har den så kallade bloggtorkan slagit till med full kraft mot min blogg. Kanske är det för att dagarna går så fort och för att de inte innehåller några exceptionella händelser. Nåväl, några ska jag väl kunna knåpa ner så här på söndagskvällen. Jag har tvingat in mina kläder i garderoben, igår roade jag mig med att tvätta allt det där som ligger längst ner i tvättkorgen och aldrig passar ihop med något annat. Tvättade dessutom min fina sommarklänning från Zimbabalooba, längtar efter att kunna ha den på mig, barfota i Västerbyn. Ljuva drömmar om sommar! Kanske kan det bli en ny i sommar till och med. Den 10e juli kommer (om inget oförutsett händer) Nordman till Smedjan i Stjärnsund, det tänkte jag gå på. Någon som vill följa med?

Jag tror lite att bloggtorkan handlar mycket om att jag inte riktigt vet var jag befinner mig. Jag längtar så mycket efter att våren ska slå till ordentligt, nu blåser det alltid lite för kallt, behöver fortfarande fingervantar (som jag inte har några). Jag har någon känsla av rastlöshet i kroppen, har svårt att koppla av och att vara stilla. Sover på nätterna dock och tränar, men det tar inte bort det rastlösa ändå. Jag läser inte, jag skriver inte, jag är inte bara utan måste hela tiden göra något. Jag gillar inte det riktigt, önskar jag bara kunde ligga och blippa i soffan. Ha tillräckligt lugn för att ta upp någon av de böcker som ligger och väntar eller att få gjort rapporten till skolan. Jag tror bristen på närhet är en stor källa till stressen, saknar att kramas och sova bredvid någon. Och kanske är det saknaden efter att det alltid är någon hemma som börjar göra sig påmind? Kanske är det också de där framtidsfunderingarna som är på intåg igen? För trots att jag vet vad det är jag ska göra en ganska lång period framåt, så finns det ju alltid ett sen. Vad är det för liv jag vill ha? Vad är det jag hoppas ska komma sen? Satt och drömde mig bort över fina dyra lägenheter i Uppsala för någon kväll sedan, det kändes bra men ouppnåeligt. Jag hoppas att de två kommande veckorna går fort. Kanske kan en lite längre utflykt till Göteborg hjälpa till med rastlösheten? Eller blir den kanske värre? Som sagt, jag hoppas de kommande tio vardagarna går fort, att jag får rapport, presentation och latintenta avklarade och så att jag kan rymma ner till Göteborg en stund innan det är dags för en sommar vid älven. Jag tycker inte om att vara stressad. Punkt.


För övrigt så trivs jag bra på praktiken fortfarande. De fyra första veckorna har gått jättefort, även om den senaste gick lite långsammare. Mer att hålla reda på, mer stress (som om det inte räckte) och lite krångligare grejer att göra. Det är inte bara att skriva journaler på op om man säger så. Jag hoppas att jag i alla fall kan göra någon liten nytta för att hjälpa till, även om det bara blir de kanske enklaste sakerna. Å andra sidan ska ju det också göras.

Senaste tiden:
* Valborg firades i finaste Västerbyn med alla möjliga människor. Ärtsoppa och punsch i bygdegården, lotteri och tipspromenad. Och så eld och underbara fyrverkerier!
* Förkylningshysteri. Just nu är jag förkyld igen och det är ju så där kul. Det verkar dock vara STATUS AT för de flesta just nu. Får väl se om det bryter ut någon megaversion eller om det fortsätter som nu. Hoppas på det sista!
* Söndagsmiddag i Skräddis idag efter en tur på Kupolen med mamma, syster och Prinsen.

Ha en fin vecka!

*Det finns en låt med Mora Träsk som heter "Prinsessan Luktfot". Titeln på detta inlägg är en parafras på den, den börjar med raden "Vad vill du att jag ska sjunga om?". Den och flera andra texter finns här. De hade försvunnit från Spotify. Synd.

2 kommentarer:

PrincessGaia sa...

kom till Gbg så vi kan få slåss ihop lite och fika på uteserverignarna..ta långa promenader och njuta av glass på avenyen...:)
you are missed.
appropå miss..ey..hittade en skitsöt klänning där som skulle passa dig sååå..bra..med tyll och allt!!

karin sa...

men tack! vad söt du är! :) zimbabalooba, visst är det butiken i stjärnsund? haha, underbart namn! :) åh, hoppas att bristen på närhet blir bättre snarast! det bästa är att man aldrig vet när kärleken slår till! kan komma när som helst och var som helst! :) mysigt med valborg i västerbyn! där ses vi kanske i sommar!? ta hand om dig, kramar!