2010/05/28

Här är det sköna sommaren

Hej!

Idag är det fredag och jag har nu fått officiellt sommarlov. Efter avklarad latintenta och lite information om nästa termin var termin två av tre avklarad. En timmes pratstund med två av mina favoritklassisar avslutade dagen, vi åt dessutom upp Aladdinasken som stått i kylen hela terminen. Det var verkligen på tiden! Fram till den 14e juni är jag alldeles ledig, det blir 9 långa slöa dagar i Göteborg vilket ska bli skönt. Hoppas på fint väder så att solskyddsfaktorn kan få arbeta lite. Storpäls kommer att jobba en hel del, men det får gå det också! Sen när jag kommer hem är det dags att fira myskusin Moas student från Falu Fri och på helgen därefter kommer Frida hem, då ska hon firas! Har en mysig tid framför mig!

Nu ska här modebloggas lite. När jag och mor var till DollarStore senast hade de fått in en ny duschcreme och bodylotion från LdB; Royal Wedding edition. Sniffade på båda och blev alldeles kär. Duschcremen doftar näckros och nästan lite å-känsla över den, bodylotion'en doftar som en stor bukett sommarblommor. Klar favorit omgående! Så nu har jag köpt på mig några fler, vill att de ska räcka precis hela sommaren. Att dessutom DollarStore bara tog 20 kronor styck för dom var ju en bonus. Rosa och vit tub, titta här nedanför hur fina de är.


Ni glömmer väl inte prinsessbröllopet den 19 juni?

Nästa modeinlägg är nästan lite pinsamt att blogga om, då jag vet hur konstiga prioriteringar ni kommer tycka att jag gör, men jag kunde inte låta bli. Efter en varm promenad hem från Domnarvet genom ett oerhört fint försommargrönt Borlänge gick jag förbi det farliga skyltfönstret hos OnYou, där stod fortfarande de fantastiska blommiga sandaletterna kvar och tittade på mig. Däremot med en prislapp som jag inte tyckte att jag kände igen, hade för mig att de var nästan dubbelt så dyra. Jag gjorde ett snabbt överslag i huvudet, tänkte på sommarens fester, på hur bra de passar till allt i och med att de är mångfärgade och så gick jag in. Och klev ut en stund senare med dem i min ägo. Det finns dessutom ett ställe som jag vet att de kommer passa utmärkt på, jag kan inte säga var än dock. Jag ska inte klaga på att jag inte har några pengar igen. I såna lägen är jag nöjd med att veta att jag får lite lön i juni. Ni som är som jag och tycker lite för mycket om skor, hoppas ni förstår mig! Ni andra får helt enkelt jämföra med något ni tycker om. Försökte få in en bild på skönheterna här, men ni får klicka er vidare hit och hit för att se dom.

Nu är det dags för en dusch, byta om lite, fortsätta spela den bästa sommarplaylisten i Spotify och sen träffa några kompisar för mat och fredagshäng, eventuellt går vi och ser lokala favoriterna Rootvälta senare. One love!

1 kommentar:

Hjördis sa...

Hej Lill-Carrie! :-P Tur man har olika smaker och olika fetischer, men frågan är vad det är jag handlar lika frekvent som du handlar skor..? Mat kanske..? Vet du vad jag har för motsvarighet? :-)

Stor kram till dej min vän!