2009/09/16

Svinpälsinfluensan.

Prosit!
Vad är det med mig och förkylningar i samband med min och Storpäls födelsedag? Jag tror det här är fjärde året jag är förkyld när jag fyller år. Jag kanske är allergisk mot att fylla år, jag kan nog inte bli äldre helt enkelt. Vilket ju är skönt med tanke på mitt förra inlägg. Det är i alla fall riktigt jättetråkigt att vara sjuk, för precis när praktiken börjat och jag känner att det kommer bli bra, så är jag tvungen att ringa och säga att jag är förkyld. Det är ju inte säkert att det är en slump, var väl extra mottaglig för något som fanns där i luften. Idag ska jag därför ligga väldigt stilla (vilket jag är ytterst dålig på att göra, blir ju rastlös om jag inte sover) och knapra i mig Ipren, dricka vatten och komma ihåg att äta mat. För jag vill verkligen tillbaka till praktiken, även fast jag inte är insläppt i skrivprogrammet än, det är en jättetrevlig plats med bra personal och en helt underbar dialektal miljö.

Det är för övrigt hur vackert som helst i trakterna kring Djurås. Att stå på Älvudden och titta ner över Älvmötet är helt klart en trevlig sak på praktiken. Speciellt när det varit så vackra höstdagar med strålande sol och klarblå himmel. Jag tycker att det är otroligt skönt at det börjar bli höst, det blir så vackert och högt i luften och allt sånt där. Kanske är jag inte en så stor sommarmänniska som jag tror. Det är ju helt okej.

Den kommande tiden är inte precis lugn, det står mycket på schemat, så det säger ju sig självt att jag inte har tid att vara sjuk. Titta bara:

Onsdag: Storpäls födelsedag. GRATTIS! <3
Torsdag: Födelsedag och troligtvis/helst praktik.
Fredag: Födelsedagsmiddag för storasyster med familj.
Lördag: Säkert något här också, vore konstigt annars.
Söndag: Släktkalas med Delicatobollar och cola.
Måndag: Praktikdag.
Tisdag: Praktikdag.
Onsdag: Ledningsgruppsmöte i Falun samt besök på banken.
Torsdag: Praktik till ett, två lägenhetsvisningar på eftermiddagen.
Fredag: Svimma i soffan.

Får hoppas att jag inte ser ut som en sån här när jag vaknar i morgon:


2 kommentarer:

Anonym sa...

hej syster vad trist att du är sjuk. Lukas kan stå nu, det är inte illa ev en sån liten kille. snart kommer vi hem och kan leka lite med dig. kramar från storasyster och lille prinsen

PrincessGaia sa...

Bafucin, esperitox, nässpray , försvarets hudsalva samt mjuka näsdukar!!! gogo köp!!
*räcker över en kopp pepparmynstte med honung*
Krya på sig :*