2010/12/04

Rapport från ett soffhörn

Happy saturday!

Jag ligger i hörnet på Anders 335 centimeter långa soffa och viftar med tårna, svettas lite och småler för mig själv. Jag har ägnat ungefär 12 timmar åt att skriva mitt sista skolarbete på väldigt länge. Som jag har våndats, gråtit, suckat och haft ångest över detta, men nu är det äntligen färdigt. 18 sidor ligger och väntar på att skrivas ut och lämnas in. Jag jobbar som vanligt bäst under press och med stöd av cola, Bridgeblandning, TV och en filt i ovan nämnda stora soffa har det gått riktigt bra. Det känns verkligen oerhört skönt! Nu är det bara några små hinder kvar att hoppa över innan skolan är färdig. Det jättestora orosmolnet att kanske inte ha något jobb finns kvar, det hänger där, men just den här helgen tänker jag försöka inte tänka på det. Nu ska jag bara invänta Anders som snällt nog gick till Mats och såg på film medan jag skrev klart. Till kvällen ska vi se på animerad film tills ögonen blöder. Shrek 3 och 4, Ice Age 3 och Dumma mej finns att välja på. Blir nog en skön kväll!

Det är 20 dagar kvar till julafton. Det är riktigt fin vinter ute med omkring -10 och en hel del snö. Jag hoppas det håller i sig. Gillar vintern. Nu när rapporten dessutom är skriven kanske jag kan börja engagera mig lite i julen. Jag har åtminstone fått upp mina adventsljusstakar i fönstren och mina julgardiner. Nästa vecka ska jag nog ta och julstäda lite och pynta. Måste ju hänga upp mina fina julstrumpor jag köpte på DollarStore förra året, en stor och en liten i rosa fluff. Mycket stiligt! Blev väldigt glad också när mamma berättade häromdagen att storasyster Large, Gösta och Stefan kommer hem till jul. Hurra! Ser fram emot en mysig jul i dagarna tre. Familjen och nya fina kärleken och de nya vännerna och de gamla fina vännerna. Alla på samma gång!

Jag ska nog börja fila på min önskelista till tomten också, vad önskar du dig i år?

Inga kommentarer: