2010/12/23

525600 minuter

Nyårslista 2010!

Vilket datum från 2010 kommer du alltid att minnas?
3 juli. Amanda Jenssen på Ovanbroparkeringen med fina Elin, rosa klänningen och ett möte som skulle komma att förändra allt.

Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas att jag hade några förra nyårsafton.

Blev någon/några av dina vänner förälder i år?

Ja, en av mina äldsta vänner fick en Gabriel i sommarvärmen och en av mina bekanta fick en Eira.

Dog någon som stod dig nära?

Nej.

Vilka länder besökte du under 2010?

Italien. Spanien. Tunisien. Frankrike. Malta. Sicilien. Kryssning i Medelhavet!

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha 2011?

En stor fin lägenhet med stort kök och stort vardagsrum där jättesoffan, vännerna, den eventuella hunden och den nya 60-tummaren får plats.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Utförde uppdrag i Fable II via telefon på Anders X-box. Tittade på UFC och blev uppriktigt intresserad. Var i Afrika. Gick i guldtrappor. Åkte lyxkryssare. Såg Jay-Z i Borlänge.

Vad var din största framgång 2010?

Tog äntligen examen till läkarsekreterare och landade ett jobb dagen innan.

Största misstaget?

Konstigt nog har det här året inte bestått av några större misstag. Skönt!

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ingenting allvarlig. Några enklare förkylningar och ett väldigt läskigt migränanfall bara.

Bästa köpet?

Mina fina vardagsklänningar. De fina blommiga skorna från OnYou. Peace&Love-biljetten (tack Fredrik!).

Vad spenderade du mest pengar på?
Skor. Det verkar så i garderoben iallafall.

Gjorde nånting dig riktigt glad?
Hela Peace&Love-festivalen. Kryssningen i Medelhavet förstås. Väl valda ord från Anders.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2010?

Travie McCoy & Bruno Mars - Billionaire
ItaloBrothers - Stamp on the ground
Shakira - Waka waka
Timoteij - Ingen idé
Pussycat dolls - Jai Ho
Eminem feat Rihanna - I love the way you lie
Amanda Jenssen - Amarula tree

Var du gladare eller ledsnare 2010 jämfört med andra år?

Första halvåret kanske var lite mer neutralt med mycket funderingar men andra halvåret blev klart bättre. Konstant leende sedan Peace&Love.

Vad önskar du att du gjort mer?

Som alltid umgåtts med alla vänner mer. Dansat mer!

Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig. Dragit ut på beslut, men å andra sidan, allt har en mening och just nu är jag glad över alla beslut jag fattat, de har tagit mig hit.

Hur tillbringade du julen 2010?

Den 23e med vänner, god mat, film och paketutdelning. Julafton först med Anders, sen med fina familjen i Skräddarbacken och till sist med Anders och hans familj i Kvarnsveden. Juldagen firades traditionsenligt med fest, julklappsspel och dans på Bolanche.

Blev du kär i år?

Ja. Upp över öronen förälskad och sedan tryggt kär. Blev dessutom kär i Medelhavet, i MSC Splendida och litegrann i sjökon på Genuas akvarium.

Favoritprogram på TV?
HIMYM. Halv åtta hos mig. The Event. Starke man. Lyxfällan. I Anneli.

Bästa boken du läste i år?

Kan inte påstå att jag läst en enda bok från pärm till pärm det här året. Heller.

Största musikaliska upptäckten?

Rihanna är ju en klar favoritstjärna, annars kan jag inte komma på något nytt jag börjat lyssna på. Mest partymusik tror jag har snurrat i mina högtalare senaste året!

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Befann mig på resande fot hem från kryssningen i Medelhavet. Flög och blev hämtad på Arlanda. Dagen efter firades med familj och vänner.

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Så nöjd jag kan bli. Ett av de bättre åren.

Hur skulle du beskriva din stil 2010?

Klänning. Tights. Ganska casual. Högklackat ny favoritdetalj. Börjat använda klocka.

De bästa nya människorna du träffade?

Resesällskapet på MSC Splendida var riktigt kul att träffa. Annars ligger Anders entourage högt upp på listan.

Årets besvikelse?

DiLeva på Peace&Love var riktigt dåligt. Minnet är verkligen på guldfisknivå, eller så var besvikelserna inte så många i år.

Vad fick dig att må bra?

Vännerna och familjen förstås. Tropisk hetta i somras och riktig vinter. Konstigt nog uppbrottet med Jesper, för att det gick så bra det kunde gå och fortfarande kan prata med varandra.

Årets bästa film?
Avatar gillade jag trots ganska traditionell story. Despicable me/Dumma mig ligger högt! "It's so fluffy!"

Vem har du saknat?

Som alla år saknar jag Daniel. Har saknat front row maffia i Göteborg. Linnea i Frankrike. Elin i Skinnskatteberg.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Frankie Edgar. Randy Couture. UFC-fighters är ju rätt trevliga att titta på. Jake i Twilight kanske...

Hur höll du dig från att bli galen?

Jag tror jag tvärtom har blivit mer galen det senaste året. Med tanke på vilka jag, bland andra skall tilläggas, tillbringar typ all min vakna tid med är jag väl helt störd inom ett år.

Inga kommentarer: