2010/06/24

Glad midsommar!

Godmorgon!

Klockan är kvart i sju, torsdagen den 24 juni. Prinsessan och prins Daniel av Ockelbo har varit gifta i sex dagar, jag har jobbat i sju. Idag får jag sluta halv tre, för att då promenera till järnvägsstationen i Djurås, sätta mig på bussen till Borlänge, kliva på tåget till Hedemora och till sist ta bussen från Hedemora till Västerbyn. En nätt liten resa på två och en halv timme, men det är det värt. I morgon är det midsommarafton och jag ska fira den dagen i Västerbyn, för första gången på många år och det ska bli mysigt. Hoppas förstås på sol, men har garderat med gummistövlar och sommarklänning (även baddräkt för att årets första bad ska bli av) för att kunna fira oavsett väderlek.


Jobbet går väldigt bra, jag trivs och får mer och mer beröm. Skriver journaler för fullt, lite nervöst försöker jag lära mig kassan och tror nog att det sätter sig så småningom. Igår firade de midsommar för äldreboendet och det var så mysigt att höra spelmännen spela, et
t riktigt mysigt avbrott från skrivandet. Det är kul att jobba på en arbetsplats där det verkligen känns att jag gör nytta. Nästa vecka jobbar jag kortvecka för att äntligen, på riktigt, utan ångest, utan känslan av att vara ensam bland tusen, utan tårar och ensamma timmar, gå på Peace and love. Tillsammans med många vänner, en flaska grön Midori för att kunna blanda melon -och mjölkdrinkar ska jag se Jay-Z, Lily Allen, Robyn, Håkan (tror jag) och massor av andra. Det ska bli grymt!

Nu ska jag åka till jobbet, bjuder på en gammal fin bild från Västerbyn! Ha nu en riktigt skön midsommarhelg, drick en drink, dansa även om
det regnar och ta hand om er!

Kram!

3 kommentarer:

Hjördis sa...

Glad midsommar själv din söting! Ha en underbar helg! Kramar!/Hjördan

Anonym sa...

Ha en bra helg i Västerbyn! I nästa vecka drar vi med mormor till Peru.
Famlj Stam

Gaia sa...

MIDORI MED MJÖLK!! mmmmmmmmmmmmmmmm