2010/03/23

Pre-tentamina-bloggialis.

Hej!
Våren kom som av sig. I lördags knallade jag hem genom stan i träningsshorts och springskor. När jag vaknade på söndagen vräkte snön ner och det gör den nu också utanför mitt fönster. Det var ju ganska väntat att det skulle komma ett bakslag, det är ju trots allt bara mars och det kan ju snöa ända in i april, men ändå. Det var ju så skönt med den där solen! Nu gäller det bara att hålla ut, tids nog kommer våren. Förhoppningsvis blir det som förra året, då det var helt fantastiskt väder när jag var i Strömstad och var nära att bada.

Idag är det tisdag. Jag tänker inte åka till skolan för max tre timmars genomgång eller diktatskrivning. Istället tänker jag packa ihop min dator, mina whiteboardpennor, mina block och papper och gå till grupprummet på biblioteket. Det gick bra att plugga där till förra tentan och det kommer säkerligen gå lika bra nu. Skriva diktat kan jag redan, och jag har ingen lust att mötas av "Ja, då fortsätter vi och skriva samma diktat som vi redan skrivit tio gånger"... Ingen större utmaning för just mig, vilket kanske både känns stöddigt och egoistiskt. So be it. Jag tror inte att jag hade fått världens bästa sommarjobb om jag hade varit oduglig på medicinsk dokumentation. För så är läget, i förra veckan fick jag en fråga om jag fortfarande var intresserad av att jobba i sommar uppe i Djurås och jag skickade ett stort JA tillbaka. Några dagar senare ramlade det ner ett mejl med ett erbjudande från min handledare, där hon hoppades att jag ville jobba hos dem. Självklart tackade jag ja och nu har jag sommarens aktiviteter säkrade. Veckan före midsommar börjar jag jobba, innan dess ska jag åka upp och göra laminerade lathundar för program och rutiner så att jag kan göra ett bra jobb. Får till och med några veckors sommarlov innan jag börjar, det är skönt! Jag är jätteglad! Djurås, Älvudden, here I come! (Jag kommer ju ännu mer vilja ha ett hus vid älven om jag ska spendera sommaren där uppe... )

Framöver händer det många skojiga saker, helgen var för övrigt väldigt bra också. Ny release på combaten som var grymt skön och jag var så trött på 42:an att det kändes som en befrielse. Sen en mysig runda på Kupolen med Hjördis och hennes mor, köpte mig ett nytt ljusblått linne och några bangles till kvällen. Förfest med Frida, Rebecka, Emma G och Anna innan vi gick till Bolanche och hade en riktigt skojig kväll. Skönt att få dansa en massa! Kanske blir det husgung igen på lördag, får se om jag orkar. Söndagen var dock lite bakisångestfylld, men det är ju sån sånt som kan hända av tequila och Fernet (drick inte Fernet, det är råder jag dig!) Nu till helgen har jag inga planer, vilket är jätteskönt. På torsdag har jag tenta och får CSN. Då ska jag köpa mig ett par rosa gummistövlar att traska omkring i tills våren kommer på riktigt. Helgen därefter bär det av ner mot Strömstad och Göteborg, ser redan fram emot brunch på Joe Farellis (det var länge sen). Eventuellt blir det en trip till Uppsala därefter, eller så måste jag åka till Linköping och träffa syster Large och Gösta. Veckorna rullar på, jag trivs och har roligt mest hela tiden. Träningen ger resultat och i eftermiddag ska jag och Snubbis prova Forza. Om ni läser en artikel med rubriken "Träsvärd orsakade katastrof i träningssal i Borlänge" så kan det vara för att jag slängt iväg ett och annat dylikt... Nåja, det blir roligt. Dubbelpass med Forza och Combat idag, heldag i skolan i morgon, besök av mamma, pappa och kusin Stina på kvällen, tenta på torsdag förmiddag, dubbelpass med pump och Combat på torsdag eftermiddag och sen är det helg igen. Det säger bara swisch!
Puss och kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Puss, vi ses i morron hälsar mamma och stina

Anonym sa...

Fin latin du kör med syster yster. Undrar vad våran förkylning kan tänkas heta. Kanske långvariguis snorig tristus. Finns det???