2010/02/26

Socker, bullar och vänskap.

Det är så här det ska vara!
Klockan är strax efter fem, det är fredagen den 26e februari 2010. Jag har just duschat efter att ha varit på gymmet och blivit uppmuntrad av en personlig tränare som antingen var mutad att tala om att jag var grym eller så tyckte han det på riktigt. Jag har klätt på mig fredagsmys-outfit och ska gå iväg till tjejhäng tillsammans med några av mina tjejer. Mina tjejer som trots att jag varit borta länge, som trots att jag betett mig illa och inte alls varit den vän jag borde varit, finns kvar och har tagit emot mig med öppna armar igen. För någon vecka sen hade vi en jättemysig fredagskväll på Broken Dreams med god mat och massor av prat. Ser fram emot en minst lika trevlig kväll ikväll. Jenny ska laga fisksoppa, slurp! I en annan lägenhet i närheten finns fler av mina favvotjejer, kanske slår vi ihop oss senare. I Mora/Gävle finns min fina vän och stöttepelare, henne åkte jag och hälsade på i onsdags. Vi bakade bullar, jag kände mig som Leila i min rosa skjorta. Jättefin dag det också! Var hög på socker och kramar när jag tog tåget hem. Kanonbra dag, vi undvek att plugga i flera timmar! :)
Det är det här jag har saknat, att göra saker, att gå på Husgung utan att ha planerat det i ett halvår (den här gången tror jag dessutom det blir klockrent, fram med skopåsarna brudar!), fredagshäng, middagar, lunch, fika. Så till er alla*; tack för att ni finns kvar! Ni får mig att känna att jag valt rätt. Let's go on from here! Love!**

Senaste tiden; inflyttningsfest som verkligen blev superlyckad, OS på TV med ganska många guld, skola med massor av skojiga människor, combat, middag i lördags med Storpäls, Hjördis och H (vin, god mat, Varan-TV och Alias, super!), träffar Lukas, söker jobb, väntar på våren, bröllopsmiddag för mor och far med stora delar av familjen på China Garden, besök av Nina en eftermiddag, syster/systersonbesök med sushi och semlor, lägenhetsfix, shoppingbehov, sömn. Det rullar på kan man säga!

På önskelistan; nya träningsskor, vita boxningslindor, nya jeans, vardagsklänning och vår!


Big hugs!

*Ni vet vilka ni är!
** Och Front Row Maffia, ni är också både efterlängtade och omtyckta. Så det så!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Tummen upp gumman. Kram från moster

Helena sa...

Kram till dej! :)