2011/01/02

2011 är här.

Ett ord: awesome.

Nu har det varit jul och nyår och i morgon är det den tredje januari, jag börjar jobba (eller ska iallafall skriva anställningspapper och annat) och firar dessutom halvår med Anders. Julen firades i tre dagar och var full med värme, kärlek, familj, vänner, lättare julkris och snyggaste lilla svarta på juldagen på Bolanche. Precis som det ska vara. Dagen innan julafton var vi hos Thomas och Thérèse i Kvarnsveden på en fantastiskt julbord och klassisk julfilm. Julafton började mysigt på Ingebjörnsgatan och fortsatte i Skräddarbacken för att sen sluta hos Anders föräldrar och lillasyster i det fina huset i Kvarnsveden, väldigt mysig kväll med Hälsoresan på TV. På juldagen var det åter dags att träffa mitt eget entourage och vi firade planenligt med överbliven julmat och paketspel. Härlig helg! I paketen från tomten låg den finaste stora rosa klockan jag tittat på så länge och dessutom i princip hela min nyårsoutfit; klänningen, örhängena, stövlarna, ringarna. Kul med en modeintresserad pojkvän! Många besök på Kupolen under mellandagarna och dessutom började planerna för nyåret ta form. Jag och Sara började skriva planeringslistor, handlingslistor och bordsplacering samt etikettsregler och till slut infann sig fredagen och det bästa nyårsfirandet på många år kunde börja.

Nyårssupé 2010 Meny
Förrätt 1
Parmaskinka och honungsmelon
Förrätt 2
Skagentoast
Huvudrätt
Oxfilé, potatisgratäng, pepparsås.
Sallad med granatäpple och fetaost
Efterrätt
Vaniljpannacotta med hallon och björnbärssås

Vi var sju personer till middagen i Johans lägenhet (vi försökte på alla sätt få det att inte kännas som en helt vanlig lördagsfest och vi lyckades verkligen), dukningen blev fantastiskt fin och all mat gick helt enligt planerna. Vi överträffade nog oss själva en del tror jag, men ack så bra det blev. Klassisk musik i högtalarna, brasDVD'n kändes nästan som riktigt med tanke på värmen i rummet och mycket prat och gott vin. Pannacottan smälte i munnen, otroligt gott. När middagen var uppäten blev det lite spel (Thomas och Anders krossade allt motstånd i Med andra ord) och Personality var ett roligt spel. När det närmade sig tolvslaget tog vi glas och bubbelflaskor och gick ut för att möta det nya året. Mycket fyrverkerier runtomkring som syntes ganska bra trots det molniga vädret. Hjärtat fylldes av så mycket värme och efter tolvslaget fortsatte festen till tidig morgon. Mitt i allt dök Rebecka och Emma upp också, det var roligt! Nyårsfirandet kunde som det stod i början sammanfattas med ett ord: awesome. Nyårsdagen spenderades sovandes, jag minns inte när jag kom hem klockan fem senast och fortsatte sedan i Johans numera återställda lägenhet framför en massa film och trerätters middag; maten (förutom oxfilén) räckte till ytterligare en middag och att inte äta pizza får väl ses som en seger. Helt otroligt bra nyårsafton och att få börja året med några av mina absoluta favoritpersoner måste betyda någonting bra. Nu ligger 2011 framför mina (och våra) fötter och jag är mycket nyfiken på vad det kommer att bjuda på. Jag har mina små önskningar och förhoppningar, men de behåller jag nog helst för mig själv och tar som jag brukar ett steg i taget. Kan väl dela med mig av att jag hoppas på att vi hittar rätt lägenhet inom en inte allt för lång framtid, för visst planerar vi att flytta ihop. Det här är på riktigt.

Önskar dig ett riktigt gott nytt 2011!
Jonna hjärta Anders.

Inga kommentarer: