2010/09/09

Till havs på äventyr

Skepp o hoj!

Jag tänkte att det kunde passa bra med en liten uppdatering så här på torsdagens eftermiddag, med tanke på det äventyr som ligger framför mina fötter. Resfeberfjärilarna i magen samsas med lyckoruset och glädjefjärilarna. Jag är ju inget större fan av flygresor, men jag hoppas de ska gå bra. Nu är det mindre än ett dygn till dess att jag och Storpäls ska spendera en vecka tillsammans på MSC Splendida. Denna stora båt ska ta oss från Rom, runt Medelhavet med stopp i bland annat Barcelona, Marseille och på Malta och sen tillbaka till Rom på åtta dagar. Det ska bli väldigt spännande, intressant, skönt, varmt och förhoppningsvis väldigt roligt. Jag har verkligen ingen anin om hur det kommer att vara, men jag ser fram emot att ta reda på det och kunna berätta för er när vi kommer hem. Ser fram emot att få vila huvudet från verkligheten en stund, det har varit ganska turbulenta (om än mysiga) månader, många känslor som har trängts för att få plats och utrymme, men allt eftersom har de betats av och jag hoppas på att kunna möta de sista fyra månaderna på det här året med en positiv känsla. Jag vet i alla fall att jag inte behöver möta de motgångar som kommer ensam, det känns riktigt bra. En härlig trygghet att komma hem till, bland många andra. Och kommer dessutom hem ganska lagom till en ny säsong av How I met your mother, it will be awesome! (Just like you.)

Jag hoppas på att vara hemma igen om drygt 9 dagar, du som läser kan väl hålla en tumme att havet håller sig snällt och att mina flygresor går som de ska. Ser fram emot att visa bilder och berätta om detta äventyr, en resa som avslutar en annan stor resa. Den resa som jag och Storpäls har gjort ihop men som hittade en slutdestination för ett tag sedan, inte helt oväntat och ganska odramatiskt. Nu åker vi iväg som vänner, det känns jättebra, en helt kravlös vecka full av lyx och flärd!

Mängder med kramar till er. Håll tummarna.
/Noja

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas på en "go tur"
Extramorsan

Anonym sa...

Önskar er en fin kryssning, mycket kan man upptäcka på detta sättet. ni skall ju se många platser!Grattis på födelsedagen också. Vi ses när du kommer hem lejonhjärtat mitt!
Puss o kram Tumhållande Mormor

Moa sa...

Jag vill se bilder! Hoppas att du hade en fin födelsedag. Kram