2010/04/01

Glader påsker*

Glad påsk alla mina små kycklingar!
Så har det blivit påsk igen. Det är skärtorsdag idag, det vankas påskmiddag hos mor och far i Skräddis framåt kvällen. Förmiddagen har jag ägnat åt den Sjögrenska packångesten, tänk att det ska vara så svårt att bara stoppa ner några saker i en väska. Nåväl, nu är åtminstone resväskan packad. Har garderat med en extra ryggsäck, kan ju hända att jag vill ta hem några saker från Göteborg. Ja just det, jag ska åka till Göteborg efter ett depåstopp på Capri. Ser redan fram emot brunch hos gamle Joe, det är den godaste brunch jag ätit och en självklarhet. I övrigt är det inga större planer gjorda, bara träffa Storpäls och mysa. Tänker nog försöka träffa Gaia med flera och om det passar försöka hinna med att fika med sköna Helena, tiden får väl helt enkelt bestämma. Fanns funderingar på middag på lördag kväll, det låter inte så dumt. Jag menar, Gaia - the kitchen godess... *minns kattfisken och homerdregglar*. Om någon annan göteborgare vill träffas så är det ju bara att höra av sig. Dygnen har ju 24 timmar!

Förresten, måste tala om min senaste drog (förutom proteinshake från gymmet med chokladsmak, slurp. Smakar verkligen chokladmilkshake utan den där trista bismaken.) Det är Forza! På SVEA's hemsida beskrivs passet så här: "Namnet kommer från italienskan och betyder KRAFT. Teknikerna baseras på japansk svärdkonst och är hämtade från Aikido och Kendo. En total träning för kropp och själ." Det är helt grymt. Jag har bara kört två pass, men är redan fast. Grym träning för axlar, armar, ben och mage. Svetten rinner, sinnet lugnas och en timme känns som tio minuter. Fantastiskt. Perfekt som uppvärmning inför combaten efteråt också. Mina tisdagar är underbara. Kul också att ha börjat känna sig som en i gänget, ska snart bli kompis med gymmet också. Tack syster Medium för den fantastiska idén att släpa iväg mig till Effect för sex år sen! Det var den bästa födelsedagspresenten nånsin tror jag! Även fast jag tror att årets kan bli rätt bra den med... Say no more!
Mina snyggaste träningsshorts!

När påsken är över står ett litet ångestmoment på schemat, ska hålla en presentation i skolan och det är alltid lite kombinerat med ångest. Det är tur att mitt ämne är något som är konkret och praktiskt, ska tala om grunderna i krisgruppens viktigaste uppgifter vid allvarlig händelse. Jag ska öva hela helgen på Storpäls för att få det jag vill säga att sitta ordentligt. Har gjort en bra och snygg (enligt Hjördis) PowerPoint, så den är klar. Bara det där med nervositeten kvar. Nåväl, plötsligt står jag där på andra sidan och har tagit mig igenom det också och då är det inte mycket kvar i skolan. Två dagar med latin och sen börjar LIA2. Jag ska få vara fem veckor på Ögonkliniken på Falu Lasarett, det ska bli intressant att se hur stor skillnaden är på sjukhusmiljön och vårdcentralsmiljön. Tror det är ganska stor skillnad. Senaste tentan i Hälso- och sjukvårdsadministration gick bra, några småmissar som jag inte borde ha behövt göra, men den borde ha klarats av med ett säkert G. Och latinet sitter faktiskt ganska bra kvar, (mina tabeller är guld värda), läraren är bra och jag har till och med lärt mig penultimaregeln ganska snabbt. Så jag kan väl säga att skolan flyter. Panta rei!

Nu är det dags att ta tag i den här dagen, vill önska alla mina fina vänner (nyfunna som gamla) en riktigt god och glad påsk. Hoppas att påskharen är snäll mot er, att ni får fina påskägg med det ni vill att de ska innehålla! (Jag vill ha godis, skor och Disneyfilmer i mitt...)
Kram från er Noja.


*Glader påsker måste sägas med samma dialekt som Per Morberg i reklamen för Mariestads. Han är bäst.

1 kommentar:

Hjördis sa...

Ja, det är klart att Per Morberg är bäst! (kan bara inte låta bli att tänka på den där novellen...) Hoppas att Gbg-resan blir riktigt jävla bra, och att du kommer hem med ett stort flin på läpparna, och då inte av sockerrus utan käääärlek...;-) Puss från Hjördan, skönast i stan. :-)